海外の電車は揺れがひどく、日本の電車のようになめらかに動きません。時には事故かな?と思ってしまう揺れもあるほどですが、特急電車など高速で移動する電車になればなおさらです。日本の特急電車で立ったコインが倒れない写真を見た外国人さんの反応です。

関連記事『東京の路線図を見た外国人さん『このマップを読むマップが欲しい・・・』

c

Fuck, that's actually pretty damn impressive.
(凄いな、全く揺れないのか?)

It could've fallen over. Just saying, this is a picture.
(全く動かないな、写真だからな)

Cool!
(クール!)

something is wong with the physics.
(物理原則に異常があったのかな?)

cha cha real smooth.
(なめらかな動き)
cha

aren't they on magnetic fields.
(磁石で固定してるんじゃないかな?)

No.
(違うだろ 笑)

science?
(科学的な何かか・・・)

How smooth it is on Amtrak
(アメリカの特急電車はこんな感じだ)


Always wondered why America's trains suck so hard? Are we just incapable of building cool shit anymore?
(いつも思うんだけど、アメリカの特急電車はなぜあんなダメなんだ?)

It's bad management/bureaucracy. Roads and cars are so good that demand for trains isn't high. We'd need to lay new rails. Huge cost.
(結局運営してい人の差だよ、ストレス感じるくらいならアメリカ人は車を買って自分で移動するから運営が改善されない。)

As a german in US I thought Amtrak is just another Line, not....... _THE_ high speed line...... ;)
(ドイツ人だけど、アメリカの特急はもはや特急じゃないよね、遅すぎ)

Smooth operata!
(なめらかな運営!)

via : imgur.com